Logo sommerfugl

lørdag den 17. april 2010

Intelligente mennesker keder sig aldrig

Bored

Intelligente mennesker keder sig aldrig
JEG GÅR I SKOLE OG KEDER MIG
JEG SER MIN PIGE OG KEDER MIG
JEG SER TV OG KEDER MIG
DET KEDER MIG JEG KEDER MIG

INTET BETYDER NO'ED FOR MIG
JEG LEVER UDENAD
JEG LEVER LISSOM DIG OG DIG
JEG SPISER UDEN MAD

JEG KEDER MIG MED POLITIK
JEG KEDER MIG MED GYMNASTIK
JEG KEDER MIG FRA NI TIL FEM
JEG KEDER MIG NÅR JEG GÅR HJEM

MÅSKE JEG VIL PRØVE AT DØ EN DAG
BARE LIDT FOR SJOV
MÅSKE FÅR JEG ET HJERTESLAG
HVIS HJERTET GIR MIG LOV
Michael Strunge


Michael Strunge, 1979

Pas godt på jer selv! Michael S '86

Den sidste hilsen, "Pas godt på jer selv!" er fra 1986, det år hvor den ganske intelligente Michael Strunge tog afsked med livet, og os allesammen, gennem sit selvmord. Han prøvede at dø en dag. Ikke for sjov. Ikke af kedsomhed. Han faldt sig ihjel da han fløj ud af vinduet.


2 comments:

Katja sagde ...

Hvilket årstal og digtsamling er det ovenstående digt fra...?

tosommerfugle sagde ...

Skrigerne! fra 1980, fandt jeg ud af via et par Google søgninger.

Logo sommerfugl