Logo sommerfugl

onsdag den 19. januar 2011

Memento Mori - Husk, du vil dø

Mr Jones Watches - The Accurate - Memento Mori - Designer armbåndsur
Remember - You will die

The Accurate

This is the most accurate wristwatch you can buy - the hour hand reads "remember", the minute hand "you will die".

The dial and rim of the glass are mirrored, so the wearer is reflected in the watch face (so there is no ambiguity about who the message is aimed at!) The Accurate is a link to the tradition of the memento mori - an object designed to remind us that life is brief and that we should seize the moment while we are here.



2 comments:

Charlotte sagde ...

Helt fantastisk ur!!
For en del år siden stod jeg i et kopirum og baksede lidt ufokuseret med at få kopieret en novelle af Amalie Skram. Jeg fik i min uopmærksomhed placeret min tommelfinger under bogen, da jeg skulle holde den nede mod glaspladen, så den kom uden jeg bemærkede det med på kopien. Så jeg fik et (u)behageligt gys/grin, da jeg samlede kopien op - og så, min egen finger, der i kopiudgave, lignede en oldings, placeret lige ved siden af overskriften på novellen: Memento Mori.
Hilsner fra Charlotte

tosommerfugle sagde ...

Dødens fingeraftryk :-)

Det er jo netop en god husker i det daglige, især med spejlingen i "Memento Vivere", husk at du skal leve!

Logo sommerfugl