Logo sommerfugl

fredag den 22. oktober 2010

Stress

Stress



6 comments:

Søren sagde ...

Det vil undre mig, hvis du ikke følger med på nettet. Det kan også godt være, at du kender testen. Men der er en stress test i dag hos: kire.smartlog.dk
hvis du har lyst til at se den :-)

tosommerfugle sagde ...

Stress er jeg immun imod, sådan cirka :-)

Lige den test (perfektionisme og en tilhørende stresstest) havde jeg ikke set før. Umiddelbart set ser den ud til at være af de bedre, i kraft af at den ikke kører rundt i den klassiske misforståelse om at stress har noget som helst med travlhed at gøre.

Jeg vil endda sige at travlhed ofte kan være direkte forebyggende for stress, fordi det giver lejlighed til at få succes-oplevelser i kraft af at få udrettet noget.

Det mest stressende tror jeg snarere er at ikke at kunne leve op til sine egne krav for hvad der er "godt nok". Krav der alt for ofte sættes så højt at det er en sjældenhed at få en oplevelse af succes.

"Don't worry, be happy" :-D

Søren sagde ...

Du har jo set, hvad jeg svarede på kire.smartlog.dk.

Jeg har læst dit forrige indlæg om Michael Caine flere gange. Jeg har ikke kunnet kommentere på det, men det er et imponerende godt indlæg.

God lørdag aften :-)

tosommerfugle sagde ...

Mange tak :-) Jeg synes nu at det mest imponerende er hvordan Michael Caine selv markerer hvad han står for, i både teori og praksis.

God lørdagsaften til dig også...

Mette sagde ...

Jeg fandt lige den her: Hvad er stress og behandling af stress, på en psykologs hjemmeside. Jeg synes det er meget interessant. http://www.psykisksundhed.dk/stress

tosommerfugle sagde ...

En tyndbenet side med almindeligheder og salgs-budskab er hvad jeg ser - altså en side som du gerne vil promovere med en reklame-kommentar - pas på at du ikke får stress :-)

Logo sommerfugl