Logo sommerfugl

fredag den 15. oktober 2010

Samlivsbrud

Samlivsbrud



6 comments:

Søren sagde ...

Jeg skulle lige prøve om du kan læse link fra kortlink:

http://kortlink.dk/kratnet/88xw

Det er måske så optagt til samlivsbrud hos et andepar :D

tosommerfugle sagde ...

Bestigning af oppustelige dukker er jo noget af en falliterklæring, ja, og især når han ikke er rap-kæftet nok til at svare ordentligt for sig :-)

Jo, kortlink virker da ... Generelt har jeg dog den holdning at jeg absolut kun bruger sådanne linkforkortere hvis det ikke på nogen måde er til at komme udenom. De gør det usynligt hvor linket fører hen, og de giver risiko for at linket holder op med at virke.

Fornylig er vb.ly linkforkorteren blevet lukket, fordi Libyen fandt en undskyldning for at inddrage domænet. En kvinde med bare arme og en øl i hånden var "for anstødeligt". Slam!

Søren sagde ...

Så må vi ikke håbe, at de ser gummianden :D
Nå, men sidst jeg lagde et link hos dig kunne jeg ikke kopiere (hente det igen) bagefter. Derfor tillod jeg mig dette forsøg:-)

tosommerfugle sagde ...

Gummimandrikken ville nok være farligere her :-) - især da Libyerne kun har kontrol over domæner sluttende med .ly

"Kunne ikke kopiere" ... Jeg har ikke haft problemer med dine links, ud over at jeg jo skal kopiere dem som tekst, da du ikke laver de krummelurer der skal til for at lave direkte klikbare links.

Teknikken varierer afhængig af blog systemet, men mange steder fungerer denne metode:

<a href="http://kortlink.dk/kratnet/88xw">Busted</a>
bliver til:
Busted

Det ser jo pænere ud, og gør det nemmere for andre at klikke, især hvis de ikke lige har vænnet sig til den med at kopiere linket som tekst. Da jeg bruger Chrome går dette nu meget nemt for mig, jeg markere bare linket, og højreklikker. Så tilbyder Chrome direkte at jeg kan gå til linket, uden at skulle klistre det ind i adresselinien på et nyt faneblad. Dette sidste trin er nødvendigt på de fleste browsere.

Søren sagde ...

Alle bloggere griner af mig :D

http://kortlink.dk/88y3

Nej,jeg skyder ikke nogen ;)

På trods af din gode forklaring lærer jeg det ikke. Bortset fra det, så er det jo heller ikke til at se, hvad man klikker på, når der benyttes HTML-kode til links.

Nu er det lørdag aften, så undskyld forstyrrelsen og rigtig god aften til dig :-)

tosommerfugle sagde ...

Allerede i julehumør? :-) Rudolf's jagtsæson går da først ind om et par måneder....

Den største hindring mod at lære noget er troen på ikke at kunne. Stort set alle links på Internet skrives jo pænt med tekst, og hvor den interesserede kan se selve URL adressen ved at udpege linket, uden klik. Så viser browseren hvor det peger henad, og det bruger jeg ofte til at være ekstra forsigtig med links som peger på tvivlsomme sider.

Og god lørdagshygge til dig også :-)

Logo sommerfugl