Logo sommerfugl

mandag den 15. februar 2010

Hakkede løg uden tårer

Hakkede løg uden tårer

Se hvor lykkelige de er. Slet ingen tårer. De glade øjne ruller rundt, både før og efter at løgene hakker en af deres egne. Den rene selvmordspagt. Heppekor. Som medlemmer af en ekstrem religiøs kult, der gør hvad som helst for at komme videre til et andet og bedre liv.

Og hvad er meningen med sådan et underligt billede, spørger du måske. Jo, det er såmænd fra en reklame. Kunderne skal lokkes til. Mon du kan gætte hvilket produkt?

Det kunne måske være hakkejernet, men det bliver jo dog afbildet ret anonymt. Så det er det ikke. Kniven fra følgende billede er altså heller ikke hvad der skal sælges.

Glade hakkede gulerødder i selvmordspagt

Det begynder jo næsten at ligne noget kinky, med sadisme og masochisme? Nope.

Kampagnens slogan gør det heller ikke indlysende.
The best thing to happen to fresh ingredients

Grønsagerne er altså friske på at hakke hinanden i stumper og stykker. Det lyder snarere lidt råddent. Ikke så lækkert.

Altså kan jeg afsløre at det er en restaurant i Zürich, der gerne vil associeres med sådanne scener. Og det er ikke fordi den har noget som helst at gøre med Dignitas, der jo ellers netop er kendt for at hjælpe sine "gæster" med at dø, når både de og en læge kan vedstå at det er en rimelig udvej.

Jeg formoder da at Ristorante Cantina er et udmærket spisested, selv om deres grønsager virker lidt mistænkelige. Vilde efter at blive hakket, stegt, spist og fordøjet. Selvmord.

4 comments:

Tina sagde ...

Hej,
så har jeg netop meldt mig som fast læser - glæder mig til at følge med, har allerede brugt timer herinde på at lure mange gamle indlæg ;-)

Kig endelig forbi mig:
wannabehusmor.blogspot.com

Kh Tina

tosommerfugle sagde ...

Velkommen til, Wannabe :-)

Og brok er helt ok her på bloggen ;-) men du har jo allerede set at jeg holder mig en lidt specielt krydret stil ....

Ragne Rognebær sagde ...

Hihi, de var da søte, de grønnsakene!

tosommerfugle sagde ...

"Sød er død", som Stærkodder sagde :-)

Lidt mere alvorligt, kan der jo også (for mennesker) være markante fordele ved døden, i stedet for at være "en grønsag" ...

Logo sommerfugl