Logo sommerfugl

torsdag den 19. juni 2008

200 Indlæg

Vækst
Så tager jeg mig igen en anledning til at metablogge, ligesom ved de 100 Indlæg. Det er samtidig en periode hvor jeg har påtaget mig at lave daglige indlæg. Når bloggen ikke handler om mig, måtte jeg finde mig en anden anledning til at holde en rytme - og lade det påvirke bloggens form.

Formen er lidt blevet som en slags blanding mellem bog og magasin, med mange symbolske billeder af sommerfugle. De er ikke tænk som fyld, men er i høj grad i samklang med det jeg vil med bloggen. En fusion af det smukke, lette, tunge, smertelige og nydende. Jeg føler at siderne bliver stærkere af sammenstillingen, gennem at blive integreret i et hele. Derudover kan billederne normalt bære en række konkrete tolkninger som passer med både bloggen og min historie.

Også med billederne vælger jeg at lade bloggen vokse netop gennem at begrænse hvad jeg bringer.

Mange vil synes at bloggen handler for meget om død, sygdom og selvmord. Men i virkeligheden handler den om noget dybere, respekt og næstekærlighed. Disse smukke begreber bliver netop sat på sin prøve når det kommer til det yderste, når livet selv er på spil. Når passivitet bliver en ligeså aktiv handling som at gøre noget endegyldigt. Når regler ikke længere har relevans. Jeg er ikke bange for at tage stilling, og tage ansvar for hvad jeg mener.

På et helt andet plan er bloggen også et interessant projekt. I takt med at jeg har taget flere og flere emner op, kan jeg følge at antallet af læsere stiger. Ikke primært faste læsere, mere når nogen søger information på Internet. Det er synligt at mine sider normalt er ret pænt placeret i Google. F.eks. kommer der mange læsere på det indlæg som jeg har skrevet om Michael Strunge, der er aktuel lige nu fordi han ville være blevet 50 år i dag. Også på andre områder kan jeg følge intressen for emner som jeg har taget op. Her er trafikudviklingen, uge for uge i år:
Ugentlig trafik 1. halvår 2008

Min tommelfinger
Nogle af spidserne er fordi jeg har skrevet indlæg som har refereret til artikler i online udgaven af Politiken, hvor der (via Twingly) kommer links under artiklerne. Det giver mig mulighed for at sætte mit "fingeraftryk" på historier som jeg føler for at tage op i relation til bloggen og dens temaer. Hvis jeg blot ville have flere læsere, kunne jeg da jagte populære emner, men jeg ønsker ikke at sprede bloggens fokus, og jeg ønsker heller ikke at bringe sådanne indlæg uden min personlige vinkling.


0 comments:

Logo sommerfugl