Logo sommerfugl

lørdag den 1. januar 2011

Blog-vækst 2010

Ligesom ved tidligere årsskifter benytter jeg nytåret til et kik på hvordan det går med mit blogprojekt her i forhold til at "nå ud". Uden et socialt formål med at udgive mine indlæg er kontakt med læsere ikke anvendelig som målestok, hvilket jo også passer med at bloggen ikke har mig selv (eller mit liv) som tema. Målestokken bliver derfor at kikke på statistikker over antal sidevisninger for indholdet.

Ligesom ved sidste årsskifte kan jeg se en relativt jævn vækst, der overstiger væksten i antal indlæg. Det vil side at antallet af læsninger pr. indlæg er stigende, også for gamle indlæg. I begyndelsen forventede jeg snarere en tendens til at trafikken ville flade ud, og snarere være faldende i forhold til antallet af indlæg.

Da de fleste læsere kommer via Google søgninger, hænger det godt sammen med at mine sider ofte har opnået topplaceringer i søgeresultaterne. Det gør en stor forskel at ligge indenfor de første 3 eller 5 fundne sider, og en masse "ekstra" når gode billeder fra bloggen er blandt dem som Google ofte udvælger til visning sammen med de normale søgeresultater.

Og jeg kan meget tydeligt se på statistikkerne hvornår der på TV har været vist film med Olsen-banden. Så er er mange der søger på Kirsten Walther, og kommer igennem til hvad jeg skrev om hendes død og mulige selvmord. Det ene indlæg gav tæt på 2000 ekstra læsere bare i december 2010. Også andre kendte navne er hvad mange danskere tydeligvis søger på.

Men interesse for "hvordan" omkring selvmord er tydeligvis også et ganske populært emne. Det er tydeligt hvordan myter omkring "gode" selvmordsmetoder som hovedpinepiller og sovepiller er vedholdende nok til at mange "bare" vil vide hvor mange piller der skal til. Der må jeg jo så "skuffe" med at redegøre for hvordan det er jammerligt dårlige metoder.

Butterfly on Piano Keyboard by Scott Berner

Så det spiller såmænd ganske godt på bloggen her. Foreløbig holder jeg dampen oppe med et indlæg om dagen. Med snart 2000 sidevisninger på en "god" dag, ligger jeg da pænt i forhold til de fleste blogs.

0 comments:

Logo sommerfugl