Logo sommerfugl

torsdag den 31. december 2009

Blog vækst 2009

Blog trafik 2009, måned for måned

Når jeg helt bevidst driver denne blog uden det sociale element som mange ellers ser som centralt for blogs, uden et præg af dagbog over ting fra mit liv, og uden at det er et formål i sig selv at skrive - så giver det mig anledning til tænke på hvad det for mig vil sige at det går godt med denne blog her.

På den ene side bliver det at "nå ud" til et mål, altså at der kommer læsere på hvad jeg skriver. På den anden side har jeg valgt at en stor del af indholdet er "tunge" emner, med fokus på når livet ikke længere er at foretrække frem for døden. Den stil passer mig bedre end "smalltalk".

Da jeg har forståelse for at min lidt morbide vinkel kan være for meget for nogen, gør jeg ikke meget for "kapre" læsere ved at "blande mig" hos nogen som dyrker andre vinkler. Derved bliver antal læsere mere til et spørgsmål om hvem som søger bidrag til de emner som jeg skriver om.

Start-grafikken i dette indlæg er antal besøgende, måned for måned i 2009. Væksten er udtryk for en tredobling i løbet af året, efter en lignende vækst i 2008. Det meste trafik kommer via søgemaskinerne, især Google. For tiden bliver det til gennemsnitlig ca. 1000 sidevisninger om dagen, op til omkring 1300, undtagen i skoleferier.

Tallene viser at de gamle indlæg fortsætter med at have lige mange læsere, samtidig med at jeg tilføjer nye indlæg dagligt. Og der er mange besøgende som læser mange indlæg. Så når nu jeg selv skal sige det, går det rigtig godt.

Stof-sommerfugl på tastatur


0 comments:

Logo sommerfugl