Logo sommerfugl

lørdag den 12. maj 2012

MC Clemens: Viva la Muerte

MC Clemens

På sit nyeste album "Ingen kender dagen" har rapperen MC Clemens ud over det poppede også et mere alvorligt nummer. "Viva la Muerte" (spansk for "døden længe leve") tager fat på spørgsmålet om at hjælpe et familiemedlem, som er døden nær. Altså når der ikke er bedre hjælp at give end døden. Har du modet til en beslutning om aktiv dødshjælp? Sætte kærligheden over muligheden for skyldfølelse.


Et par pluk fra teksten:

Ville du hjælpe et familiemedlem der var døden nær?
Ku' du ta' den beslutning der' yderst svær
Tilsidesætte skylden der ikke føles fair

For hvis du spør' mig
Så vil jeg gør' det for dig
Selvom - selvom
Selvom - selvom noget dør i mig

[...]

Min far hjalp sin far til den anden side
Der var rust i batteriet
Kun smerter tilbage i livet
Da alternativet var at sige farvel for altid

MC Clemens

[...]

Ræk mig lige det tæppe så det ikke sviner
Der er ikke mere at sige når kræften piner
Andet end tak for denne gang
og sidder tæppet fint?

Aaahh.... så kan du godt vende ryggen til
Enden er sjældent lykkelig
Men i det mindste havde han psyken med
Da han gik over til skyggerne

[...]

MC Clemens
Clemens Legolas Telling


0 comments:

Logo sommerfugl