Singapore Cancer Society ashtray
Reklamer er jo i stigende grad blevet til en kamp om opmærksomhed, hvor modtagerne er trænede i at undgå at se på hvad de får smidt i hovedet på de sædvanlige reklamepladser. Og de fleste reklamer satser desværre mere på at være højtråbende, end at vække interesse.
Her er en af de mere snedige. "Rygerlunger". Den lader det være op til modtageren selv at forme og forstå et budskab. Hvis der er en hævet pegefinger, opstår den i sindet hos den, der ser askebægeret, måske ved brug. Det blev fordelt på en del værtshuse i Singapore. Ganske diskret, uden det store show.
En meget billig kampagne, 1000 singapore-dollars for 100 askebægre. En kampagne som nogle reagerede på ved at knuse askebægre. En kampagne, som blev til et Internet-meme, og cirkuleret over hele verden i de følgende år. Den har 5 år på bagen, og jeg har hermed lige båret den videre.
Se også:
0 comments:
Send en kommentar