Logo sommerfugl

fredag den 24. december 2010

Dagen derpå

Skæv, fuld julemand



2 comments:

Søren sagde ...

Kender du så denne:

http://www.a-bar.dk/images/godmorgen.jpg

Ellers har jeg det bedste forhold til julemanden. Ikke som da vi var børn, men ganske hyggeligt. Det er rart at bevare barnesindet.

Jeg synes selvfølgelig, at det er synd for julemanden, hvis han drikker og ryger umådeholdent :D

tosommerfugle sagde ...

Tage Julemanden seriøst har jeg egentlig heller ikke gjort som barn, så det er nok også derfor at jeg her på bloggen ynder at pille ved dette ritualiserede fænomen - som en måde at gøre grin med vores kultur, der har det med at tage sig selv alt for seriøst.

Lige den tømmermands-stribe havde jeg ikke set før, men den illustrerer da en af grundene til at jeg aldrig lader alkohol opløse min dømmekraft. Men det kan da være ganske underholdende at se de konsekvenser som andre påtager sig når de frivilligt forgifter sig med organiske opløsningsmidler. :-]

Logo sommerfugl