Logo sommerfugl

fredag den 1. august 2008

Dybe tanker

Dybe tanker

Flyv med lyset


4 comments:

Anonym sagde ...

Tankedyb...

Frihed kan være at slippe tanken. Fri. Så den kan leve sit eget liv. Og vi kan leve vores...

tosommerfugle sagde ...

Ja, tanken skal netop flyve frit omkring, ikke være fanget på en spids. Derved kan dens liv være i synergi med vores, når vi holder op med at frygte den, isolere den, lukke den væk. Den kan ikke være farlig, med mindre vi begrænser den dertil.

Anonym sagde ...

Åh ja! Tankerne er et filter foran den sande væren. Jeg tænkte præcis, da jeg så (det manipulerede?) billede af manden på den yderste spids, at der ville jeg slet ikke tænke. Der ville jeg bare være - uden filter.

Og i starten ville jeg muligvis være rædselsslagen - men det siger jo netop alt. Hvorfor bliver vi bange - tanker!

tosommerfugle sagde ...

Mit ideal for tanker er at de kan være dybe nok til frit at krydse grænsen til underbevidstheden og ubevidstheden. Så er tanken ikke længere et filter, en modstand, men en vej til at finde ro i bare væren. Tanken er fri til at flyve, den rummes uden at fylde op.

Og jo, jeg antager at billedet er manipuleret, for at manipulere tanken. :-)

Logo sommerfugl