Logo sommerfugl

torsdag den 16. april 2009

En gammel mand måtte aflive sig selv

På hjemmesiden for Landsforeningen En værdig død fandt jeg en historie, som Gitte fortæller om sin onkels selvmord fornylig. En gammel mand fandt ud af at han ikke havde brug for at leve længere. Desværre måtte han dø i ensomhed, uden ledsagelse og hjælp.

Gittes sted

Min onkel måtte gå den tunge gang grundet en lov!

Sender mine tanker efter min onkels selvmord
den 3 april 2009 for nogle dage siden!
Mine tanker lige nu i denne stund

Hvor jeg dog elsker livet!
Jeg kan ikke få nok af det!
Digt eller ej rim eller ej.
Jeg har det bare godt lige nu!
Ikke nogen speciel anledning
Jeg føler bare lige nu at det
som jeg har i mit liv er godt!
sundt og godt!
Mine venner, min verden!
uanset dens færden!
Læs dig selv kig indad..
føl livet, føl dine venner
og familie......
alle dem du kender..
tænk så på, at i morgen
kunne verden forgå!!

En dag gør det ondt
næste dag godt!
I forgårs døde min onkel
i dag er han væk!
men ikke væk på dårlig måde
væk hvor han ønsker at være
desværre for os andre!
godt for ham
gammel og træt.. han søger
mod det han har kært!
sin kone han har delt alt med!
han hængte sig efter sine kones død
små uger efter... modigt gjort kære onkel
jeg elskede dig du min onkel...
I dag skal du op til din elskede
jeg tænder lys og sender dig en tanke
ære været dit minde onkel Peter...
Du hængte dig i garagen!
Du ville være ved din kone
som gik bort få uger før..
Jeg forstår dig til fulde!!
Dig som har været hos os i alle de år
dig som har været god,og mindre god, dig
som bestemte! overhovedet i familien
Jeg er ærgelig over at du ikke kunne have fået en pille
en pille som kunne have gjort din sidste timer bedre!
en pille og en at holde i hånden den sidste time!
Et dyr kan man aflive humant, men ikke et menneske!
Uretfærdigt!

Men nu er du der hvor du vil være onkel Peter
minderne har vi lov at have....
det er jo faktisk en gave at have kendt dig!
Jeg elsker dig kære onkel Peter
Håber du finder dit ståsted...paradis min kære onkel
Jeg tænder lys
og ønsker alle en værdig død
min onkel fik den ikke og mange før ham!!
lær af dette!

Et lys i mørket


0 comments:

Logo sommerfugl