Logo sommerfugl

onsdag den 19. oktober 2011

Michael Strunge var Væbnet med vinger - gennem døden

Væbnet med vinger?

Væbnet med disse
ordenes vinger
står jeg
parat til at svæve.

Jeg kaster mig ud
fra krystaltårnet
og spænder mig ud
over horisonten
med hjernen i verdens hjerte.

Gennem mørke, gennem lys
gennem lysende byer i nat.
Gennem drømme, gennem følelser
gennem følende landskaber i nu -
gennem døgnet går min flugt
gennem uret, gennem synet.

Michael Strunge, 1984

Krystaltårnet

Som bekendt kunne Michael Strunges vinger ikke længere bære, da hans sidste vingeslag bar ham gennem døden, den 9. marts 1986. Han kastede sig ud fra krystaltårnet, og spændte sig ud over horisonten. Gennem døden.

Assistens Kirkegård, gravsten for Michael Strunge, 'Væbnet med vinger'

Væbnet med vinger
Michael Strunge
19·6·1958  9·3·1986


0 comments:

Logo sommerfugl